Nowe BMW R 1300 GS właśnie dotarło do dealerów i już możemy zobaczyć pierwszą spersonalizowaną wersję tego podróżnego Enduro: R 1301, stworzoną przez szwajcarski zespół VTR Customs.
VTR-BMW R 1301 – 5-7 kg lżejszy ze skróconym tyłem
VTR, oficjalny dealer BMW w mieście Schmerikon, położonym nad brzegiem Jeziora Zuryskiego, zyskał międzynarodową sławę dzięki radykalnym przeróbkom motocykli BMW. Na początku 2024 roku firma VTR Customs zaprezentowała swój pierwszy projekt oparty na nowym BMW R 1300 GS, przemianowanym na R 1301.
Bardziej kompaktowa i lekka konstrukcja
R 1301 ma skrócony tył, będący obecnie w fazie prototypu, który mógłby być produkowany w małych ilościach, gdyby było wystarczające zapotrzebowanie. Według Dani Weidmann z VTR Customs skrócono również przedni błotnik, a całkowitą masę motocykla zmniejszono o około 5 do 7 funtów. Chociaż oszczędność masy nie jest drastyczna, rower zbliża się do granicy 500 funtów. Co ciekawe, VTR nie usunął podpórki centralnej, co mogło dodatkowo przyczynić się do zmniejszenia masy.
Niestandardowe akcesoria i super sportowe opony
R 1301 jest wyposażony w krótkie dźwignie i małą, przyciemnianą przednią szybę, dostępną jako oryginalne akcesoria BMW. Kute felgi aluminiowe są opcją fabryczną, natomiast supersportowe opony Metzeler M9RR zostały wybrane tak, aby zapewnić doskonałą przyczepność przy jednoczesnym zachowaniu 19-calowego przedniego koła, co zapewnia typowe prowadzenie GS. Co więcej, kierunkowskazy mini Atto firmy Kellermann i charakterystyczne „X” reflektora LED, jeszcze bardziej przyciągające wzrok dzięki żółtej folii, dopełniają estetykę motocykla.
„Attrapovic” i sportowe wykończenia
Jeśli chodzi o układ wydechowy, firma VTR zdecydowała się na czarny tłumik ze stali nierdzewnej malowany proszkowo, inspirowany Akrapoviciem, ale z ironicznym akcentem w nazwie: „Attrapovic”. Kolektory oklejone są czarną taśmą żaroodporną. Silnik typu bokser o pojemności 1300 cm3 i mocy 145 KM i 149 Nm nie wymaga żadnych specjalnych modyfikacji. Wreszcie R 1301 ma sportowe kolory BMW M, odcienie „M-Grey” firmy Freuler AG i wykonane na zamówienie siedzenie Yvesa Knobela.
Personalizacja za 40 000 euro
Tam BMW R 1300GS podstawowy, ze sportowym zawieszeniem i felgami z kutego aluminium, kosztuje 25 900 franków szwajcarskich (około 27 000 euro). Koszt modyfikacji R 1301 wynosi 15 000 franków szwajcarskich (około 15 750 euro), co daje całkowitą cenę motocykla na poziomie 40 900 franków szwajcarskich (około 43 000 euro). Jednak koszt R 1301 ustalono na 37 800 franków szwajcarskich (około 40 000 euro), co czyni go atrakcyjną ofertą. Produkcja edycji R 1301 nie jest ograniczona, a klienci mogą zażądać zmian kolorystycznych lub innych dostosowań.
W lutym 2024 r. firma VTR Customs zaprezentowała pierwszą konwersję opartą na nowym BMW R 1300 GS, oferując bardziej sportową, bardziej kompaktową i lżejszą wersję. Kosztujący około 40 000 euro R 1301 to motocykl jedyny w swoim rodzaju, ale z możliwością dalszych modyfikacji dostosowanych do potrzeb klienta.
BMW R 1300 GS, jeden z kultowych motocykli niemieckiej marki, wkrótce przejdzie radykalną transformację.Nowe wcielenie, sportowy bokser R 1301, obiecuje wprowadzić innowacje technologiczne, dzięki którym miłośnicy dwóch kółek będą jeszcze bardziej nie do odparcia. Ale co sprawia, że BMW R 1300 GS stało się sportowym bokserem R 1301 tak wyjątkowym? Dowiedzmy się szczegółowo.
Przejście z R 1300 GS na sportowy bokser R 1301 oznacza rewolucję w projektowaniu i wydajności. Nowy motocykl może pochwalić się ulepszonym silnikiem o pojemności skokowej optymalizującej moc i wydajność. Ale to nie tylko kwestia liczb: rama została zmieniona w celu poprawy aerodynamiki i stabilności, dzięki czemu sportowy bokser jest idealny dla osób poszukujących mocnych emocji i bezpieczeństwa na drodze. BMW ciężko pracowało także nad zintegrowaniem najnowocześniejszych technologii, takich jak nowe systemy wspomagania kierowcy i niespotykany dotąd interfejs cyfrowy, dzięki któremu każda podróż stanie się wyjątkowym i wciągającym przeżyciem.
Oprócz wydajności BMW R 1300 GS, które stało się sportowym bokserem R 1301, wyróżnia się estetyką łączącą elegancję i agresję. Ostre linie, wysokiej jakości materiały i ergonomia dopracowana w najdrobniejszych szczegółach sprawiają, że ten motocykl to prawdziwe arcydzieło na kołach. Połączenie stylu i treści sprawia, że BMW R 1300 GS staje się sportowym bokserem R 1301, zwycięskim wyborem dla wymagających motocyklistów.
Wreszcie, personalizacja jest jednym z kluczowych elementów tego nowego motocykla. BMW zaprojektowało szereg akcesoriów i opcji, aby umożliwić użytkownikom dostosowanie pojazdu do ich konkretnych potrzeb. Niezależnie od tego, czy jesteś zagorzałym poszukiwaczem przygód, czy miłośnikiem komfortu, z pewnością znajdziesz konfiguracje, które będą dla Ciebie odpowiednie. BMW R 1300 GS, które staje się sportowym bokserem R 1301, to nie tylko motocykl, ale wrażenia z jazdy szyte na miarę.
Podsumowując, przekształcenie BMW R 1300 GS w sportowy bokser R 1301 oznacza nową erę dla marki. Łącząc moc, innowacyjność i styl, ten motocykl jest gotowy podbić serca entuzjastów motocykli na całym świecie. Pozostaje tylko czekać, wsiąść na siodło i cieszyć się każdą chwilą na tej niezwykłej maszynie. BMW R 1300 GS, które staje się sportowym bokserem R 1301, to znacznie więcej niż zwykła aktualizacja: to skok w przyszłość dwóch kół.