🚚BEZPŁATNY EUROPA ŚWIĘCENIA > 150 €

NAJLEPSZE AKCESORIA DLA TWOJEGO MOTOCYKL

🚚BEZPŁATNY WŁOCHY ŚWIĘCENIA > 50 €

Po modelu R 1300 GS pojawią się 3 nowe modele <tc>BMW</tc>

3 nuovi modelli BMW seguiranno la R 1300 GS - Endurrad

Peppe Z |

R 1300 GS: odkryj 3 nowe modele BMW, które pojawią się w przyszłości

Nowe BMW R 1300 GS jest w sprzedaży od listopada 2023 r., kolejne modele R 1300 z nowym silnikiem typu bokser pojawią się od 2024 r.  MOTORRAD zagląda do kryształowej kuli i teraz je pokazuje: R 1300 R, R 1300 RS i R 1300 RT.


Pierwotnie litera „R” w nazwie modeli motocykli BMW oznaczała słowo „koło”, w przeciwieństwie do produkowanych przez firmę silników lotniczych. Jednak z biegiem czasu litera ta stała się symbolem modeli Boxer. Od jesieni 2023 roku BMW zdecydowało się na gruntowne unowocześnienie swojej oferty, wprowadzając nowość BMW R 1300 GS i powiązane akcesoria na koniec 2023 roku.

Nowy silnik Boxer w BMW R 1300 GS

28 września 2023 roku, dokładnie sto lat po premierze pierwszego BMW, R 32, firma zaprezentowała w Berlinie nowy R 1300 GS, motocykl turystyczny typu Enduro. Dostępny na rynku od listopada 2023 r. R 1300 GS zachwyca nowym silnikiem typu bokser o pojemności 1300 cm3, rozwijającym moc 145 KM (107 kW) przy 7750 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 149 Nm przy 6500 obr./min.

Pojawią się także R 1300 R, R 1300 RS i R 1300 RT

Nowy silnik Boxera 1300 nie będzie ograniczony do GS, ale będzie również stosowany w modelach R, RS i RT. Chociaż nie ma jeszcze żadnych zdjęć szpiegowskich ani przecieków na temat tych wydań, MOTORRAD we współpracy z projektantem Karem Lee spekuluje, jak mogą wyglądać te nowe modele (patrz galeria zdjęć powyżej).

Nowe BMW R 1300 RS

Zacznijmy od RS: BMW niedawno ponownie przyjrzało się temu modelowi, wprowadzając zmiany obejmujące światła do jazdy dziennej LED, kierunkowskazy LED i nowe opcje. Wśród nich jest możliwość zastąpienia wysokiej kierownicy kierownicą rurową i wybrania siedziska jednoosobowego. Obecna wersja RS prawdopodobnie pozostanie w produkcji do jesieni 2024 r., natomiast zaktualizowana wersja z silnikiem 1300 może pojawić się dopiero w 2025 r.

Nowe rozwiązania podwozia

Ewolucje wokół nowego silnika 1300 obejmują także innowacje konstrukcyjne w podwoziu. W R 1300 GS zastosowano nową stalową ramę główną ze szkieletami z blachy i przykręcaną aluminiową ramę tylną. R 1300 RS mógłby zastosować podobne podejście, z odwróconym widelcem teleskopowym zamiast Telelevera, ale zachowując dużą przednią chłodnicę do chłodzenia.

Bardziej sportowy akcent w RS

Można oczekiwać, że BMW uczyni RS jeszcze bardziej sportowym niż wcześniej. Przednie oświetlenie można zintegrować z bardziej zwartą owiewką, która przylega bliżej ramy, bez zbędnych krawędzi, nadając motocyklowi bardziej harmonijny i lżejszy wygląd. Tylna część, węższa i bardziej pochylona, ​​w naturalny sposób kontynuuje linię aluminiowej ramy, pomagając zmniejszyć całkowitą masę. Większa moc i mniejsza masa: idealne połączenie dla nowego RS.

Nowe systemy radarowe dla BMW

Pomimo zmniejszenia masy technologia pozostaje najnowocześniejsza. RS będzie wyposażony w szeroką gamę systemów wspomagających, w tym radar monitorujący martwe pole i adaptacyjny tempomat. Urządzenia te zostaną dyskretnie zintegrowane z konstrukcją motocykla, zapewniając bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy.

Nowe BMW R 1300 R

R 1300 R skorzysta również z nowego silnika Boxer z dużą chłodnicą wody zastępującą przednią dźwignię Telelever. Odwrócony widelec teleskopowy nadal gwarantuje doskonałą wydajność.Konstrukcja modelu R będzie obejmować smuklejszy i bardziej muskularny aluminiowy tył, podkreślający moc 145 KM.

Reflektor LED i przeprojektowany tłumik

Mała, ale znacząca zmiana dotyczy reflektorów LED, które będą bardziej kompaktowe i zintegrowane z konstrukcją widelca, dzięki czemu rower będzie wizualnie smuklejszy. Tłumik również zostanie zmniejszony, wykonany ze stali nierdzewnej z prawie niewidocznymi spawami, przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności w codziennym użytkowaniu i w podróży.

Nowe BMW R 1300 RT

R 1300 RT będzie najlepszym modelem do turystyki, wyposażonym w nowy silnik Boxer i wzmocnioną konstrukcję podwozia, która wytrzyma duże obciążenia. Zachowując stabilność jako priorytet, RT zapewni doskonałą ochronę przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi dzięki ulepszonej konstrukcji aerodynamicznej.

Zużycie paliwa i wyposażenie technologiczne

Nowa aerodynamiczna konstrukcja R 1300 RT zmniejszy zużycie paliwa, zwiększając zasięg do około 600 kilometrów przy 25-litrowym zbiorniku. RT będzie także wyposażony w zaawansowany system oświetlenia, podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowaną przednią szybę i kompleksowy system audio z możliwością łączności z urządzeniami z systemem Android i Apple.

Dostępność nowych modeli

BMW planuje wypuścić modele R 1300 R, RS i RT w 2024 r., z możliwością pojawienia się ich na rynku dopiero w 2025 r. Jednak oczekiwanie będzie uzasadnione ulepszeniami obiecanymi przez nowy silnik Boxer oraz innowacjami konstrukcyjnymi, które zmniejszyć całkowitą masę motocykli.

R 1300 GS wywołał już sensację w świecie motocykli, ale BMW na tym nie poprzestaje. Obiecując ciągłe innowacje i dążenie do doskonałości, bawarska firma ogłosiła już, że po R 1300 GS będą dostępne trzy kolejne modele. Te nowe modele będą szczycić się jakością i wysokimi osiągami, do których przyzwyczaiło się BMW, ale z innowacyjnymi niespodziankami, które sprawią, że każda podróż stanie się wyjątkowym przeżyciem.


Pierwszy z trzech oczekiwanych nowych modeli BMW będzie rewolucją dla miłośników jazdy terenowej. Zbudowany, aby pokonywać trudne trasy, ale także gwarantować płynną jazdę po drogach asfaltowych, przejmie wiele funkcji ze sprawdzonej konstrukcji R 1300 GS, w tym niezawodność i moc silnika typu bokser, który stworzył legendę tej serii. Będzie jednak integrował nowe technologie zawieszenia i elektronicznego zarządzania, zaprojektowane w celu zwiększenia bezpieczeństwa i łatwości użytkowania.


Zamiast tego drugi model skupi się na mobilności w miastach. Chociaż R 1300 GS zaprojektowano jako wszechstronną maszynę turystyczną, ten nowy model będzie miał bardziej kompaktowy wygląd i łatwiejszą obsługę, co idealnie sprawdzi się w ruchu miejskim. Będzie miał te same eleganckie linie, typowe dla designu BMW, ale ze szczególnym naciskiem na zwrotność i praktyczność, dzięki czemu będzie idealny do codziennych dojazdów do pracy.


Wreszcie BMW planuje także model sportowy, który zachwyci miłośników szybkości i czystych osiągów. Model ten będzie wyposażony w jeszcze mocniejszy silnik niż R 1300 GS, ale o lżejszą i bardziej aerodynamiczną konstrukcję, zoptymalizowaną pod kątem toru. Linie projektowe będą agresywne i futurystyczne, gotowe przyciągnąć uwagę nie tylko swoimi osiągami, ale także charakterystycznym wyglądem.


Ogólnie rzecz biorąc, te nowe modele nie tylko poszerzą i tak już imponującą ofertę BMW, ale także zaoferują entuzjastom motocykli coraz bardziej oddane i wyspecjalizowane wybory.Niezależnie od tego, czy jesteś poszukiwaczem przygód, osobą dojeżdżającą do pracy w mieście, czy aspirującym mistrzem prędkości, te nowe rowery niewątpliwie będą świetną opcją do rozważenia. Dzięki tym dodatkom BMW nie tylko utrzymuje, ale jeszcze bardziej podnosi poprzeczkę doskonałości motocykli, po raz kolejny udowadniając, dlaczego jest liderem w branży.