Oczekiwanie na BMW R1300 GS Adv wreszcie dobiegło końca. Homologowany od 31 maja 2024 r. nowy motocykl jest gotowy do wejścia na rynek, wnosząc ze sobą szereg udoskonaleń technicznych i innowacji w porównaniu do poprzedniego modelu. MOTORRAD zbadał główne cechy nowego GSA, porównując go z BMW R1300GS standardowy i poprzedni Przygoda BMW R1250 GS .
Homologacja i aktualności
Tam Przygoda BMW R1300 GS , w skrócie GSA, został oficjalnie zatwierdzony w Szwajcarii i wprowadzony wraz z nową automatyczną skrzynią biegów ASA (Automatic Shift Assistant). Ta innowacja umożliwia płynną i płynną zmianę biegów, poprawiając wrażenia z jazdy. Choć nie są jeszcze dostępne pełne dane techniczne, te dostarczone do homologacji wykazują znaczne różnice w porównaniu do R1300 GS.
Potężna wydajność
Nowe BMW R1300 GS Adv utrzymuje maksymalną moc 145 KM (107 kW) przy 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 149 Nm przy 6500 obr./min. Te specyfikacje sprawiają, że jest to mocny i wydajny motocykl, który z łatwością pokonuje każdy teren. Jednakże GSA jest dopuszczony do prędkości maksymalnej 220 km/h, nieco niższej niż R1300 GS. W porównaniu do R 1250 GS Adventure, nowy 1300 GSA oferuje o 9 KM więcej, 6 Nm dodatkowego momentu obrotowego i prędkość maksymalną wyższą o 7 km/h.
Waga i zbiornik
Istotnym aspektem nowego GSA jest jego waga. Przy wzroście o 21 kg w porównaniu do R 1300 GS, GSA osiąga całkowitą masę 271 kg w stanie gotowym do jazdy. Dzięki temu jest o 3 kg cięższy od R 1250 GSA. Oczekuje się, że pojemność zbiornika, choć nie została określona, będzie większa niż w R 1300 GS, podobnie jak 30 litrów w 1250 GSA. Zwiększono także ładowność – nowy GSA może udźwignąć do 485 kg, czyli o 20 kg więcej niż R 1300 GS.
Rozmiar i wysokość
BMW R1300 GS Adv jest nieco krótsze od R 1300 GS i ma całkowitą długość 2208 mm, o 4 mm mniej niż GS i 62 mm mniej niż 1250 GSA. Wysokość jest jednak znacznie zwiększona i sięga od 1538 do 1588 mm, w zależności od przedniej szyby. Zwiększenie wysokości sugeruje przeprojektowany przód i sportową konfigurację ze skokiem sprężyny większym o 20 mm.
Opony i koła
W przeciwieństwie do innych dużych Enduro podróżnych, nowe BMW R1300 GS Adv nie ma 21-calowego przedniego koła. Zamiast tego zachowano znaną kombinację kół i opon: 120/70 R19 z przodu i 170/60 R17 z tyłu, bez możliwości montażu innych opon.
Uruchomienie i cena
Po zakończeniu homologacji nowe BMW R1300 GS Adv prawdopodobnie zostanie zaprezentowane i będzie dostępne w sprzedaży późnym latem lub wczesną jesienią 2024 r. Może zadebiutować podczas lipcowych Dni BMW Motorrad w Garmisch i z pewnością będzie dostępne jako model na rok 2025 Oczekiwana cena nowego 1300 GSA wyniesie ponad 20 000 euro, biorąc pod uwagę, że ceny BMW R1300 GS Adv zaczynają się obecnie od 19 950 euro.
BMW R1300 GS Adv zapowiada się na wyjątkowy motocykl, łączący moc, solidność i innowacje technologiczne, aby zapewnić niespotykane dotąd wrażenia z jazdy. Pozostaje tylko poczekać, aż pojawi się na drogach, aby odkryć jego pełny potencjał.
BMW R1300 GS Adv to niewątpliwie jeden z najbardziej oczekiwanych motocykli roku 2023. Model ten obiecuje jeszcze bardziej podnieść poprzeczkę dla motocykli przygodowych, koncentrując się na innowacjach technicznych, najnowocześniejszym designie i niezrównanej mocy. Ale co czyni ten rower tak wyjątkowym i dlaczego wszyscy o nim mówią? Przekonajmy się razem.
Mówiąc o BMW R1300 GS Adv, nie można nie wspomnieć o niemieckiej precyzji inżynierii, która charakteryzuje każdy jego element. Nowa wersja została wyposażona w mocniejszy silnik, który nie tylko poprawia osiągi, ale także zapewnia płynniejszą jazdę. Silnik o zwiększonej pojemności 1300 cm3 zapewnia niezwykły moment obrotowy i szybkie przyspieszenie, dzięki czemu idealnie nadaje się zarówno na długie wycieczki, jak i aDVENTURE w trudnym terenie.
Kolejną cechą wyróżniającą BMW R1300 GS Adv jest solidna i wszechstronna konstrukcja. Każdy aspekt motocykla został zaprojektowany tak, aby zapewnić kierowcy maksymalny komfort i bezpieczeństwo, a zaawansowana ergonomia gwarantuje, że możesz jeździć godzinami bez zmęczenia. Odnowiona rama, lżejsza i bardziej wytrzymała, zapewnia większą zwrotność bez utraty stabilności.
Technologia to kolejna mocna strona nowego BMW R1300 GS Adv. Wyposażony w najnowsze systemy wspomagania kierowcy i kolorowy display TFT, oferuje interaktywne i konfigurowalne wrażenia. Dzięki wyrafinowanemu zintegrowanemu systemowi nawigacji i licznym opcjom łączności piloci mogą zawsze pozostać w kontakcie ze światem zewnętrznym, nawet w najbardziej odległych obszarach.
Na koniec należy wspomnieć o nośności i gamie dostępnych akcesoriów. BMW R1300 GS Adv zaprojektowano z myślą o żądnych przygód podróżnikach, którzy muszą mieć przy sobie wszystko, czego potrzebują. Dzięki różnym, łatwym w montażu półkom i torbom bagażowym, model ten oferuje praktyczne rozwiązania na każdy rodzaj podróży.
Podsumowując, BMW R1300 GS Adv reprezentuje prawdziwą ewolucję w świecie motocykli przygodowych. Dzięki połączeniu mocy, zaawansowanej technologii i intuicyjnej konstrukcji będzie idealnym wyborem dla osób poszukujących bezkompromisowych wrażeń z jazdy. Pozostaje tylko poczekać na rychły debiut, aby móc podziwiać go z bliska i zrozumieć, w jaki sposób na nowo zdefiniuje standardy branży.